Tijdschrift: Museum Beelden aan Zee

Bewondering

De uitgave ‘Beelden aan Zee’ is de opvolger van ‘Muzeepost’, het bulletin voor de achterban van het museum, dat men bij het 15 jarig bestaan in 2009 wilde vervangen door een professioneler medium. Het resultaat is een voorbeeldige nieuwsbrief, waarin heel af en toe de ambitie om uit te groeien tot een magazine over beeldhouwkunst doorschemert. De stijl van de artikelen zouden daarvoor echter nog wat bijgeslepen moeten worden en het scala aan onderwerpen verbreed. Privatisering, een veelgeroemd beginsel in kringen van dit museum, zou wellicht ook het blad veel goed kunnen doen.

Door Ans van Berkum

De 30 tot 40 pagina’s dikke uitgave informeert in de eerste plaats over het ontstaan, het programma en de organisatie van Museum Beelden aan Zee. Daarnaast is er nieuws over kunstenaars, verzamelaars, publicaties en projecten. Een algemene agenda, over interessante presentaties in binnen en buitenland, completeert het geheel. Het blad is mooi vormgegeven met dik papier voor de fotopagina’s en dunner voor de keurig in drie slanke kolommen gezette tekst. We zien veel pakkende kunstfoto’s, afgewisseld met kleurige advertenties. Hoofdredacteur is Anneke van der Does, eigenaar van het bureau LinQua voor schriftelijke communicatie. 

Lees meer in Beelden 2#2010. Neem een abonnement of vraag een proefnummer aan.  


Comments